Γεωργίου Παπανδρέου 27, Βύρωνας | 694 45 43 013 | hello@streetwise.gr

Τι είναι το Cross Training

Στον κόσμο του fitness υπάρχουν 10 επιστημονικά αναγνωρισμένες σωματικές ικανότητες. Αυτές είναι οι εξής:

  1. Δύναμη (Strength): η ικανότητα του ατόμου να υπερνικά μια μεγάλη αντίσταση.
  2. Ισχύς (Power): η ικανότητα του ατόμου να ασκεί τη μέγιστη τελική δύναμη στον ελάχιστο δυνατό χρόνο.
  3. Ταχύτητα (Speed): η ικανότητα ελαχιστοποίησης του χρόνου που απαιτείται για να εκτελεστεί ένας “κύκλος” κινήσεων.
  4. Καρδιοαναπνευστική Αντοχή (Cardiovascular/Respiratory Endurance): η ικανότητα του σώματος να συλλέγει, να επεξεργάζεται και να χρησιμοποιεί οξυγόνο.
  5. Σθένος (Stamina): η ικανότητα του σώματος να αποθηκεύει, να επεξεργάζεται και να χρησιμοποιεί ενέργεια.
  6. Ευκινησία (Agility): η ικανότητα του ατόμου να μεταβαίνει από ένα μοτίβο κίνησης σε ένα άλλο στον ελάχιστο δυνατό χρόνο.
  7. Ευλυγισία (Flexibility): η ικανότητα του ατόμου να έχει μέγιστο βεληνεκές κίνησης στις αρθρώσεις του.
  8. Συντονισμός (Coordination): η ικανότητα του ατόμου να συνδυάζει πολλαπλά διακριτά μοτίβα κίνησης σε ένα.
  9. Ισορροπία (Balance): η ικανότητα του ατόμου να ελέγχει αποτελεσματικά το κέντρο βάρους του σε σχέση με τη βάση στήριξής του.
  10. Ακρίβεια (Accuracy): Η ικανότητα του ατόμου να ασκεί έλεγχο στην κατεύθυνση, την ταχύτητα και την ένταση μιας κίνησης.

Σκοπός του ασκούμενου μέσα από τη διασταυρωμένη προπόνηση (Cross Training) δεν είναι να εξειδικευτεί σε μία ή δύο από τις παραπάνω ικανότητες παραβλέποντας τις άλλες, αλλά να τις βελτιώσει όλες ώστε να μην υστερεί πουθενά. Χρησιμοποιώντας μέσα όπως τα kettlebells, οι ιμάντες, τα λάστιχα, οι αερόβιες αλλά και οι ασκήσεις με το βάρος του σώματος, καθώς και σύγχρονα προπονητικά πρωτόκολλα όπως οι διαλειμματικές υψηλής έντασης, το Cross Training παρέχει μια ολοκληρωμένη λειτουργική άσκηση για όλο το σώμα που όχι μόνο το βοηθά να ανταπεξέρχεται καλύτερα στις καθημερινές του δραστηριότητες, αλλά παράλληλα διαλύει το λίπος και σμιλεύει το κορμί.

Η ενίσχυση της καρδιοαναπνευστικής αντοχής, του σθένους, της δύναμης και της ευλυγισίας έρχεται μέσω της εκγύμνασης. Ως εκγύμναση ορίζεται η δραστηριότητα που βελτιώνει την απόδοση μέσω μιας μετρήσιμης οργανικής αλλαγής στο σώμα.

Αντίθετα, η ενίσχυση του συντονισμού, της ευκινησίας, της ισορροπίας και της ακρίβειας έρχεται μέσω της εξάσκησης. Ως εξάσκηση ορίζουμε τη δραστηριότητα που βελτιώνει την απόδοση μέσω αλλαγών στο νευρικό σύστημα.

Η ισχύς και η ταχύτητα είναι οι δύο ικανότητες που ενισχύονται τόσο από την εκγύμναση όσο και από την εξάσκηση.

Όλες οι ασκήσεις κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος μπορούν να εκτελούνται στο ανάλογο εξελικτικό τους στάδιο (progression) σύμφωνα με την ικανότητα του εκάστοτε ατόμου, επομένως στο τμήμα μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά τόσο αρχάριοι όσο και προχωρημένοι ασκούμενοι, αφού το πρόγραμμα παραμετροποιείται και προσαρμόζεται πάνω τους.

Για όσους δε ασκούνται και στο Krav Maga, το εν λόγω πρόγραμμα είναι ένα ανεκτίμητο εργαλείο που ενισχύει στο έπακρο τις μαχητικές τους ικανότητες, μιας και η κινησιολογία που χρησιμοποιείται στο σύστημα αυτοάμυνας απαιτεί αν μη τι άλλο ένα πλήρως λειτουργικό σώμα.

Back to Top
error: Αν επιθυμείτε την αναδημοσίευση των κειμένων της ιστοσελίδας παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας. Ευχαριστούμε πολύ!
Descargar musica